- În vederea îndeplinirii scopului sau obiectului său de activitate mai sus amintit Asociaţia îşi propune:
- identificarea şi implicarea în acţiuni a celor mai activi si performanţi întreprinzători din teritoriu;
- stabilirea unor direcţii prioritare de activitate şi modul de realizare a acestora, sens în care s-a şi procedat la elaborarea unei Strategii integrate de Dezvoltare a teritoriului Asociaţiei, ce urmează a fi implementată şi ulterior actualizată în funcţie de nevoile teritoriului Asociaţiei;
- instruirea personalului în vederea elaborării şi implementării strategiilor integrate de dezvoltare locală şi informare asupra strategiilor elaborate;
- colectarea, analiza şi difuzarea de informaţii privind acţiunile de dezvoltare rurală;
- colectarea, difuzarea şi consolidarea bunelor practici de dezvoltare rurală;
- constituirea şi animarea unor reţele de experţi pentru a facilita schimburile de cunoştinţe şi pentru a susţine punerea în aplicare şi evaluarea politicii de dezvoltare rurală;
- desfăşurarea unei bogate activităţi în vederea elaborării şi implementării proiectelor pentru investiţii de ansamblu cu un impact major pe plan local – dealtfel Asociaţia s-a înfiinţat pentru a se ocupa în mod special de acest lucru, coordonând aspectele legate de integrarea europeană la nivelul regiunii, sens în care a şi participat la selecţia Grupurilor de Acţiune Locală în anul 2012 prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală PNDR – Măsura LEADER, iar în anul 2024 prin PNDR – Măsura LEADER şi FSE+;
- organizarea/participarea de/la întruniri, conferinţe, dezbateri, mese rotunde şi ateliere de lucru;
- organizarea/participarea de/la sesiuni de comunicări pentru prezentarea lucrărilor, studiilor şi strategiilor elaborate;
- crearea unei baze de date despre teritoriul Asociaţiei, care conţine informaţii specifice zonei, analizele SWOT pe localităţi;
- conceperea, elaborarea şi implementarea unei strategii privind asigurarea dezvoltării social-economice a teritoriul Asociaţiei pe termen mediul şi lung, precum şi creşterea nivelului de trai al cetăţenilor localităţilor implicate în această asociere, identificarea şi începerea derulării proiectelor comune în acest sens;
- organizarea de schimburi de experienţă şi stagii de formare;
- participare la întrunirile reţelelor interne şi europene;
- editarea de publicaţii proprii;
- stabilirea raporturilor cu alte persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, putând participa la înfiinţarea unor organizaţii în acest domeniu;
- în vederea desfăşurării unei activităţi de calitate se urmăreşte o bună pregătire a resurselor umane, precum şi sporirea numărului de cursuri de instruire în domeniul dezvoltării locale şi regionale pentru persoanele concentrate pe activitatea de accesare şi implementare a programelor finanţate din fonduri europene – se poate încuraja implicarea unor instituţii private (firme de consultanţă) în acest sens pentru a spori calitatea actului de instruire;
- selectarea şi monitorizarea proiectelor, principalele metode prin care se realizează monitorizarea proiectelor aflate în desfăşurare sunt: raportarea periodică, întâlniri cu coordonatorii de proiecte şi deplasări la locul realizării investiţiilor pentru a evalua rezultatele parţiale, etc;
- sprijinirea dezvoltării activităţilor care urmăresc valorificarea potenţialului teritoriului Asociaţiei;
- sprijinirea dezvoltării activtăţilor legate de protecţia mediului înconjurător;
- sprijinirea organizării manifestărilor culturale ale teritoriul Asociaţiei;
- sprijinirea activităţilor pentru dezvoltarea iniţiativei particulare în domeniul serviciilor non-agricole, a agriculturii, a industriei agroalimentare, a formărilor profesionale, etc.;
- sprijină măsurile şi programele de protecţie socială a populaţiei din teritoriul Asociaţiei;
- înlesnirea accesului la informaţiile referitoare la programele de finanţare şi a posibilităţii accesării de fonduri, precum şi gestionarea lor corespunzătoare;
- realizarea unui parteneriat între diferite segmente ale societăţii române, şi anume: parteneriatul public-privat; parteneriatul administraţiei publice-societatea civilă, etc., parteneriatul public – privat fiind utilizat în definirea şi implementarea politicilor publice de dezvoltare;
- susţinerea iniţiativelor cu un puternic impact regional/zonal/local privind dezvoltarea rurală, precum şi crearea unor parteneriate, în acest sens, cu diverse instituţii/entităţi/ONG-uri naţionale şi/sau internaţionale;
- necesitatea asigurării co-finanţării, crearea unui fond consistent de co-finanţare cu ajutorul căruia s-ar putea depune proiectele pe care Asociaţia şi le propune şi s-ar putea obţine proiecte de investiţii de amploare – rolul co-finanţării este foarte important căci contribuie la responsabilizarea administraţiei publice în legătură cu utilizarea fondurilor obţinute prin depunerea de proiecte;
- activităţi de economie socială;
- în vederea finanţării proiectelor, Asociaţia caută să obţină facilitarea accesului la fondurile nerambursabile din cadrul oricărui program comunitar deschis participării României;
- alte forme şi mijloace stabilite de Adunarea Generală, în condiţiile legii.
- Asociaţiei poate înfiinţa societăţi comerciale. Dividendele obţinute de Asociaţie din activităţile acestor societăţi comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului Asociaţiei, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale.
- Asociaţia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al acesteia.
- Schimbarea scopului Asociaţiei se va putea face numai de către fondatori şi numai dacă acesta a fost realizat în totalitate sau în parte, ori acesta nu mai poate fi realizat, dar numai după finalizarea angajamentelor contractuale asumate de Asociaţia G.A.L. Euro-Crişana cu privire la accesarea fondurilor structurale nerambursabile.